Aktywność fizyczna

Napisał Piotr Łabno Zdrowie, Wyznaczanie celów 0 Komentarzy

W zdrowym ciele zdrowy duch... do rzeczy. Uprawianie sportu nie tylko sprawi, że twoje ciało będzie wyglądało lepiej, ale także nabierzesz większej ochoty do życia. Jeżeli często zdarza ci się niewiele robić czy nawet nic przez cały dzień, a mimo to i tak czuć się zmęczony, to sprawa jest jasna. Najwyższy czas na poważnie zacząć się ruszać. Od razu poczujesz znaczny przypływ energii i ochoty do życia.

Pewnie masz swoje ulubione sporty, a nawet jeżeli nie to nic straconego zaraz wynajdziemy coś najlepszego dla Ciebie. Nie ograniczaj się jedynie do tego co ludzie robią na ogół lub co sam powszechnie praktykujesz. Warto próbować nowych rzeczy. Polecam zrobienie listy rzeczy, których chcesz w najbliższym czasie spróbować. Wyszukaj w necie, książkach, podręcznikach, publikacjach i wszystkich innych dostępnych źródłach wiedzy tyle dyscyplin, ile tylko będziesz mógł znaleźć. Wypisz je wszystkie na kartce. Następnie drogą eliminacji wyklucz te które już próbowałeś i Ci nie odpowiadają. Kolejną sprawą są ograniczenia zewnętrzne. Musisz samemu stwierdzić czy chcesz zainwestować w jakąś aktywność czas i pieniędze (oraz czy w ogóle stać Cię w tym momencie na daną dyscyplinę). Pamiętaj także, iż zawsze jest wiele sposobów na to, aby uprawiać jakiś sport i jeżeli naprawdę coś cię wciągnie, to znajdziesz sposób aby dany sport uprawiać. Tak więc uprawiaj ile wlezie i gdzie tylko się da.

Dla mniej wymagających i tak pojawi się długa lista. Uprawiaj sport w miarę regularnie np.: bieganie, pływanie, piłkę nożną, ping ponga, ćwiczenia czy hantle. Oczywiście jeżeli tylko się da staraj się próbować jak najwięcej dyscyplin i szukaj okazji nawet na jednorazowy wypad: squash, golf, tenis itp. tylko czekają aż je wypróbujesz. Szczególnie polecam sporty zespołowe lub po prostu umówienie się z kimś na wspólne uprawianie sportów. Towarzystwo znacznie wzmocni twoją motywację, szczególnie na początku. Drugiem dobrym sposobem jest wypracowanie regularnych treningów w ciągu tygodnia np.:

Poniedziałek - Ćwiczenia hantlami
Wtorek - Basen
Środa - Ćwiczenia hantlami
Czwartek - Basen
Piątek - Ćwiczenia hantlami
Weekend odpoczynek:) lub jakiś sport nieregularny(flaszka to nie sport).

Możesz sobie rozpisać jakiś plan np. w kalendarzu według którego rozpoczniesz działanie. Gdy regularnie poćwiczysz kilka tygodni wyrobisz w sobie nawyk, dzięki któremu ciężko będzie Ci opuścić jakikolwiek dzień ćwiczeń. Zobaczysz, jak szybko wysiłek fizyczny zacznie sprawiać ci przyjemność i twój organizm sam zacznie się go domagać.
Na zakończenie nie każdy musi biegać i skakać. Być może dla Ciebie lepsze będzie strzelectwo czy po prostu rower. Jeżeli nie masz pomysłu na zajęcie dla siebie, to zrób listę wszystkich sportów, jakie możesz znaleźć i próbować wybrać najlepsze dla Ciebie poprzez drogę eliminacji - gwarantuję świetną zabawę:)